Apple esitteli tänään uusia tietokoneita ja illan päätähti oli MacBook Pro, vaikka tämä johtuu pääasiassa siitä, että kalifornialainen yritys ei esittänyt muita koneita. Apple keskittyi kuitenkin merkittävästi MacBook Prohon, ennen kaikkea uuteen kosketuspaneeliin näppäimistön yläpuolella, mikä edustaa suurinta innovaatiota.
Uusi MacBook Pro on perinteisesti saatavana 13- ja 15-tuumaisina versioina, ja sen pääalue on Touch Bar, kosketuspaneeli, joka ei korvaa vain manuaalisia toimintonäppäimiä, vaan myös paikka, josta eri sovellukset voivat olla hallinnassa. Sitä voidaan käyttää sekä järjestelmäsovelluksissa että ammattikäyttöön tarkoitetuissa sovelluksissa, kuten Final Cut, Photoshop tai Office-ohjelmisto. Viestejä kirjoitettaessa se pystyy ehdottamaan sanoja tai hymiöitä kuten iOS:ssä, Photos-sovelluksessa on mahdollista muokata kuvia ja videoita helposti suoraan Touch Barista.
Lasista valmistetussa, OLED-tekniikalla toimivassa Touch Barissa, jota voidaan ohjata usealla sormella kerralla, on myös sisäänrakennettu Touch ID -anturi tietokoneen lukituksen avaamista tai Apple Payn kautta maksamista varten. Lisäksi Touch ID tunnistaa useiden omistajien sormenjäljen ja kirjaa jokaisen henkilön oikealle tilille, mikä on erittäin hyödyllistä, jos useat ihmiset käyttävät MacBookia.
[su_youtube url=”https://youtu.be/4BkskUE8_hA” width=”640″]
Hyvä uutinen on myös, että tämä on nopeampi ja luotettavampi toisen sukupolven Touch ID, joka on uusimmissa iPhoneissa ja iPadeissa. Kuten niissä, myös MacBook Prosta löytyy turvasiru, jota Apple kutsuu tässä T1:ksi, johon sormenjälkitiedot tallennetaan.
Myös MacBook Prot muuttavat muotoaan muutaman vuoden kuluttua. Koko runko on valmistettu metallista ja verrattuna aikaisempiin sukupolviin se on huomattavasti pienempi mittoja. 13-tuumainen malli on 13 prosenttia ohuempi ja sen tilavuus on 23 prosenttia pienempi kuin edeltäjänsä, 15-tuumainen malli on 14 prosenttia ohuempi ja 20 prosenttia parempi tilavuuden suhteen. Molemmat MacBook Prot ovat myös kevyempiä, painaen 1,37 ja 1,83 kilogrammaa. Monet käyttäjät ovat myös tervetulleita avaruudenharmaaseen väriin, joka täydentää perinteistä hopeaa.
MacBookin avaamisen jälkeen käyttäjille tarjotaan kaksi kertaa suurempi Force Touch -teknologialla varustettu ohjauslevy ja 12 tuuman MacBookista tuttu siipimekanismilla varustettu näppäimistö. Toisin kuin se, uusi MacBook Pro on kuitenkin varustettu tämän näppäimistön toisen sukupolven kanssa, jonka pitäisi vastata vielä paremmin.
Tärkeä luku uudessa koneessa on myös näyttö, joka on paras, mitä Applen kannettavalla on koskaan esiintynyt. Siinä on kirkkaampi LED-taustavalo, korkeampi kontrastisuhde ja ennen kaikkea se tukee laajaa väriskaalaa, minkä ansiosta se pystyy näyttämään valokuvat entistä uskollisemmin. iPhone 7:stä otetut kuvat näyttävät siinä yhtä upeilta.
Tietysti myös sisäpuolia parannettiin. 13 tuuman MacBook Prossa on 5 GHz:n kaksiytiminen Intel Core i2,9 -prosessori, 8 Gt RAM-muistia ja Intel Iris Graphics 550. 15 tuuman MacBook Prossa on 7 GHz:n neliytiminen i2,6-prosessori, 16 Gt RAM-muistia, ja Radeon Pro 450 -näytönohjain 2 Gt muistia. Molemmat MacBookit alkavat 256 Gt:n flash-tallennustilalla, jonka pitäisi olla jopa 100 prosenttia nopeampi kuin ennen. Apple lupaa, että uudet koneet kestävät jopa 10 tuntia akulla.
Muutoksia tapahtui myös sivuilla, joihin lisättiin uusia kaiuttimia ja samalla katosi useita liittimiä. Uudet kaiuttimet tarjoavat jopa kaksinkertaisen dynaamisen alueen ja yli puolet äänenvoimakkuudesta. Liittimien osalta tarjousta on vähennetty ja yksinkertaistettu huomattavasti. Apple tarjoaa nyt vain neljä Thunderbolt 3 -porttia ja kuulokeliitännän MacBook Prossa. Mainitut neljä porttia ovat myös yhteensopivia USB-C:n kanssa, joten tietokoneen voi ladata minkä tahansa niistä kautta. Kuten 12 tuuman MacBookissa, suosittu magneettinen MagSafe on loppumassa.
Tehokkaan Thunderbolt 3 -liitännän ansiosta Apple lupaa korkean suorituskyvyn ja mahdollisuuden liittää vaativia oheislaitteita (esimerkiksi kaksi 5K-näyttöä), mutta tämä tarkoittaa myös sitä, että monet käyttäjät tarvitsevat lisäsovittimia. Esimerkiksi MacBook Prossa ei voi ladata edes iPhone 7:ää ilman sitä, koska klassista USB:tä ei sieltä löydy. Myöskään SD-kortinlukijaa ei ole.
Hinnat eivät myöskään ole liian ystävällisiä. Voit ostaa halvimman 13 tuuman MacBook Pron Touch Barilla hintaan 55 990 kruunua. Halvin viidentoista tuuman malli maksaa 73 990 kruunua, mutta edelleen erittäin kalliiden SSD-levyjen tai parempien sisäosien vuoksi voit helposti hyökätä XNUMX XNUMX rajaan. Tšekin Applen verkkokauppa lupaa toimituksen kolmesta neljään viikossa.
Sovittimet uudelle MacBook Prolle.
USB-C/USB – 579 CZK
USB-C/Lightning – CZK 729
USB-C (Thunderbolt 3)/Thunderbolt 2 – 1 490 CZK— Jablíčkář.cz (@Jablickar) Lokakuu 27, 2016
Uuden MacBook Pron perustallennustila on 256 Gt:n SSD. Korkeampi lisämaksusta.
512 Gt SSD hintaan 6 400 CZK.
1 Tt SSD hintaan 19 200 CZK.
2 Tt SSD hintaan 44 800 CZK.— Jablíčkář.cz (@Jablickar) Lokakuu 27, 2016
noi hinnat ovat vähän halpoja
Nämä hinnat ovat kaukana, IMHO...
Sillä rahalla ostan mieluummin DELLin enkä tätä ylihinnoiteltua kaksiytimistä. Mutta he ostavat lampaita.. En ole siitä huolissani :)
Tuo XPS13 QHD+-paneelilla maksaa noin 42K, mutta siinä on kauhea näppäimistö, vialliset liittimet, suorituskyky on heikompi kuin perus MBP13 mid2014, toinen haittapuoli on, että siinä on Windows, mutta on myös Ubuntu-versio, se on huomattavasti meluisampi kuin Macbookit.
Joten minulle kaksi peruskysymystä ja yksi - kaksi kommenttia. Kysymys 1: mikä on kannettavan tietokoneen suurin avautumiskulma. 2: Jos kosketuspaneelissa on äänenvoimakkuuden säädin ja aktiivisen sovelluksen valikko näkyy aina siellä, se tarkoittaa, että jos työskentelen Wordissa ja spotify on käynnissä taustalla, niin jos haluan mykistää musiikin, siirrä kappale jne. se ei toimi tällä hetkellä, koska minulla on sanan säätimet (Photoshop, mikä tahansa) siellä? – Erillinen kysymys on sitten, miten se kaikki toimii asennettujen ikkunoiden kanssa.
Hinnasta ei luultavasti kannata keskustella, mutta suuri pettymys minulle on akun kesto. Microsoft on 16 tunnissa uusien kirjojen kanssa, täällä se on edelleen 10 :(
Touch Barin oikealla puolella on ohjausnauha, jossa sijaitsevat nämä kirkkauden, äänenvoimakkuuden jne. säätöpainikkeet. Ohjausnauhan tulisi aina olla näkyvissä sen painikenauhan vieressä, joka on jokaisella sovelluksella En vielä löydä, voidaanko kehittäjät sulkea Control Stripin. Valinnaisesti käyttäjä voi poistaa sen itse.
EDIT: Luin jo kehittäjän dokumentaation ja että Control Stripin pitäisi aina näkyä, ellei käyttäjä sammuta sitä.
En tiedä kuka tšekkiläisistä käyttää 55 55000 kannettavan tietokoneen lähtöhintaan, olen melko hämmentynyt porteista, mutta pidän Applen hyvänä taktiikkana ansaita enemmän alennuksilla jne. No, se on mielenkiintoista, mutta tällä hintalapulla se sallitaan vain USA:ssa, mutta ei tietenkään aloitusmalli XNUMX täällä :D. No, liitettävyys on kauhea, ajatus siitä, että minulla on kannettava tietokone, joka roikkuu kummaltakin puolelta johonkin. Magsafe-lataus oli hienoa, mutta nyt Apple on poistanut sen kokonaan. Steve Jobs ei ole enää elossa, ei ole suunnitelmia, joten he vievät sen Jumala tietää mistä. Muuten OLED-kosketuspalkki yllätti minut, se näyttää hyvältä.
Joo, kosketuspalkki näyttää mielenkiintoiselta. Adoben tyttö Applen esityksessä työskenteli sen kanssa kuin hänellä olisi se siellä ikuisesti :D Vähennys kiduttaa meitä yhä enemmän. Ne eivät ole pääosin vähennyksiä (passiivisia), kuten HDMI-DP, vaan ohjaimia, thunderbolt on pohjimmiltaan PCIe Mini DP -liittimessä, joten 1Gbitin RJ-45:n vähentäminen on itse asiassa verkkokortti. Se selittää osittain hinnan. Progressiivinen miniatyrisointi yksinkertaisesti työntää oheislaitteet ulos tietokoneesta, paradoksaalisesti.
Tuo tyhmä kosketuspalkki vain kaksinkertaistaa sen, mitä sinulla on työpöydälläsi kauan sitten, haluan nähdä kuinka liu'utat silmäsi kosketuspalkissa ja näytössä ja makaavan ampujan asennossa Jalustalla et edes pääse katso kosketuspalkki 15 % kulmassa
En myöskään sano, että se on innovaatio, jota ilman en voisi elää, vaan että se on mielenkiintoinen.
täsmälleen... miksi minun pitäisi pyörittää tai vierittää mitä tahansa TB:ssä, kun voin tehdä sen kätevämmin ohjauslevyllä?
Minusta näyttää siltä, että olen pudonnut suurelta korkeudelta, kun kirjoitat, että pidän sitä hyvänä taktiikkana Applen puolelta, se ansaitsee enemmän vähennyksillä, joten joku alkaa ryöstää sinua, näet sen halkeilutaktikana, joten se on hyvä juuri
Hyvä taktiikka heille, ei meille käyttäjille. Olemme varmaan ymmärtäneet toisemme väärin.
Minulle:
CPU - voisi odottaa
RAM - aivan normaalia, olen hieman turhautunut kyvyttömyydestä päivittää 32:een 15 Gt:iin. Se on sääli 100 XNUMX macbookille, jonka pitäisi kestää muutaman vuoden.
SSD - on sääli, että se ei ole 512 pohjassa eikä 1 Tt:n lisämaksu ole vähän pienempi
Näyttö - klassinen, aina kiiltävä, koska se näyttää niin siistiltä
Pakkaus - Applen trendi jatkuu, joten paksuus on pienempi ja komponentit kauniisti voideltu ja veto menee pois. Vähemmän paino miellyttää, kyllä taas.
Näppäimistön kosketuspalkki näyttää mielenkiintoiselta ja haluaisin kokeilla sitä. Valitettavasti minulla on usein työpöydälläni macbook, johon on kytketty näppäimistö, jota Apple ei esitellyt, joten se ei ole minusta kovin järkevää.
Yhteydet – olen liikkeellä. Toisaalta uskon, että USB C on oikea tapa edetä. Toisaalta se luultavasti rajoittaisi minua melkoisesti ja kaipaisin Magsafea. Ei ole väliä, numero on olennaisesti sama - yksi yhdistää näytön, laturin ja kaksi porttia jää, kuten nytkin.
Luultavasti odotan vuoden tai kaksi ennen kuin USB C -juttu käynnistyy, sitten ehkä. Mutta hinta on niin julma, että valitsen Mac Pron tai iMacin ja jonkin vanhemman kannettavan.
Kiiltävä näyttö olisi hyvä, jos siinä olisi täydellinen monikerroksinen heijastuksenestopinnoite, jos se voidaan tehdä optiikalle linsseissä (noin 50 vuotta), miksi se ei olisi mahdollista suoralla lasilla, joka peittää näytön? Hinta on jo melko korkea, joten muutama USD nousu olisi hyvä. Ulkoinen näppäimistö yhdistelmänä tai Yhteensopimattomuus kosketuspalkin kanssa tuli mieleeni heti esityksen aikana. Porttien määrä pysyy ja ei pysy. Jos liitän nyt toisen näytön (HDMI) ja laturin (MagSafe), minulla on edelleen kaksi salamaa ja kaksi 15 USB, eli 3.0 porttia (4" rMBP:ssä). SD-kortinlukija on myös kiva, uskon että monet käyttävät sitä usein, minä olen poikkeus, otan kuvia CF:llä. Hänkin katosi. Pidän näppäimistöstä ja kosketuslevystä, mutta muuten en näe paljon syytä luopua vuoden 2014 puolivälistä ja ostaa uusi.
mielenkiintoista on se, että ne tietysti käyttävät heijastuksenestoa, mutta toistaiseksi heillä on täydellisimmät iPhonen kanssa :) Ei ole kaikkivoipa ja linssin optiikka on hieman erilainen.
Toki he käyttävät sitä, mutta se on kaukana täydellisestä. Jos sitä ei olisi ollenkaan, sitä ei olisi mahdollista katsoa.
Täysin samaa mieltä, toivoin vain salaa, että he ottaisivat käyttöön 14- ja 16-variantit. 14 mahdollistaisi erillisen näytönohjaimen sovituksen runkoon, ja 16 täyttäisi aukon kadonneen version 17 jälkeen, jota monet ihmiset edelleen kaipaavat. Samalla ne ovat kokoja, jotka voivat olla uuden rakenteen ansiosta yhtä raskaita ja mitoitettuja kuin aiemmat mallit. No ei häpeä.
PS, noiden suurten ohjauslevyjen käyttäminen näytönohjaimena yhdessä Apple-kynän kanssa ei ehkä ole ollenkaan huono idea.
Kiiltävä näyttö ei johdu siitä, että se näyttää siistiltä, vaan siitä, että se tarjoaa terävämmän kuvan ja paremmat värit. Tämä on fysiikan kannalta loogista, koska mattapinta ei ole tasainen, valon taittuminen blaa blaa...
Mielestäni on tiettyjä asioita, joita Applen ei pitäisi muuttaa. Se on MagSafe ja hehkuva omena kannessa. Nämä ovat tunnistusmerkkejä. Aivan kuten Mercedeksen konepellissä on tähti, Applella on nämä merkit täällä. Ehkä MagSafe ei niinkään, mutta olen pahoillani, se on varmasti suojellut minua eikä vain minua huoltopelastukselta monta kertaa. Joten joko Apple on ylpeä menneisyydestään tai en todellakaan ymmärrä sitä.
Evant vietti koko tunnin purkaen näppäimistön yläpuolella olevia säleitä. Minusta se tuntui jo riittämättömältä. Loppujen lopuksi heillä oli päivitys mac pro, mac mini, iMac jne. ja sitten yhtäkkiä se oli ohi. Niin nopeasti, ikään kuin maailman suurin teknologiayritys ei voisi tarjota meille enempää. Pettymys minulle. Baari ja kello?...
Sitten kun näin hinnat, alat yhtäkkiä säästää mitä sinulla on. Minun SSD mac mini 2010 ja i7 MBP 17″ 2011 kestävät luultavasti hieman kauemmin ja luultavasti lopetan sen kanssa. Näille 50 ja 60t. En todellakaan pääse enää koneeseen käsiksi. Vaikka jälleen kerran, ostin basaarin vielä silloin.
En luultavasti sääli työpöytäversiota, mutta kannettavaa päätä. Muistan kuinka ostin 13 tuuman MBP:n vuonna 2009 20 t:lla. Ensimmäinen mac, joka ostettiin Mac Leopard -kirjan kanssa, joten pelkäsin sitä... Mutta se on menneisyyttä. ..
Voin ajatella sitä vielä nytkin. Jos tämä on Cookin vastaus Macin myynnin laskuun, tällä kaverilla ei todellakaan ole mitään tekemistä siellä.
Ai niin, hehkuva omena on pitänyt minulle seuraa PowerBook G3:sta (2000) lähtien, jossa se oli salaperäisistä syistä ylösalaisin :D joten kaipaisin sitä myös. MagSafe on luultavasti paras virtaliitin, jota kukaan on koskaan tarjonnut kannettavassa tietokoneessa. Hän on estänyt lukemattomia mahdollisia pudotuksia sohvalta tai pöydältä. USB-C-tietokoneen virran saaminen vaikuttaa minusta hankalalta pääasiassa kahdesta syystä. Toisaalta se on suhteellisen hienovarainen liitin, jossa on suuri määrä nastoja, ja on odotettavissa, että kaapelin toistuva irrottaminen ja kytkeminen johtaa ajan mittaan huonoon kosketukseen tai pahimmassa tapauksessa sen tuhoutumiseen. Ja sitten yhdistämällä lähteen estät liittimen toisen yhdistettävän laitteen mahdollista käyttöä varten. Olen tottunut huomattavasti kestävämpään thunderboltiin, mutta vaikka siihen olisi kytketty verkkokortti tai muu laite, en halua siirtää kannettavaa tietokonetta ollenkaan. Cookin vastauksesta... Katsoin erikoistapahtumaa livenä ja huomasin, että lopussa Cook katosi ensimmäisenä salista istuen aivan ensimmäisessä rivissä. Outo…
Kulttuurinen lisäosa: tietokoneiden hehkuvan logon piti alun perin olla päinvastoin. Oli miten oli, se on kuitenkin aina jossain tilassa (kansi auki/kiinni) jollekin toiselle - joko tietokoneen omistajalle tai "muille".
Alun perin sen piti näkyä oikein tietokoneen omistajalle ja ylösalaisin "muille". He kuitenkin käänsivät sen tästä syystä, koska käyttäjä ei näe logoa tietokonetta käyttäessään ollenkaan eikä siksi huomaa sitä, mutta se on aina ”muiden” nähtävissä ja siksi se pitäisi aina nähdä oikein heille.
Entä kannettavat tietokoneet? Hienoa, mutta en halua. Vitsailet noilla hinnoilla. Tämä ei ole enää "PRO".
Olen sanonut tätä itselleni vuosia ja lopulta aina luovutan ja ostan toisen omenan, en tiedä mitä laitan siihen, mutta olet varmaan koukussa siihen :D mutta tällä kertaa olen todella tehty.
Odotin uutta miniä, mutta en todennäköisesti saa sitä. En usko enää mihinkään. Cook pystyy leikkaamaan sen, samoin kuin MagSafe. Laturissa nykyinen erottuu erittäin "sosiaalisesti". :)
Kyllä, muistan myös kuinka vuonna 2009 ostin uuden macbook pron noin 30k:lla. Mutta sinun on myös muistettava, että dollari oli noin 18, kun taas tänään se on 24
surullinen surullinen, mutta en toista sitä, mitä täällä on jo sanottu. Olin tavallaan vaihtamassa Winistä (yksi macbook, iphone, mac mini jne.), tämä on kylmä suihku. Jos he haluavat johtaa sitä sanomalla, että sillä ei ole väliä mitä myymme - he ostavat sen joka tapauksessa, niin (ainakin minun tapauksessani) he ovat väärässä.
Koko TouchBar-juttu ei liity mitenkään tuottavuuteen. Anna minun selittää. Ongelma on sen luonteessa – sen dynaaminen sisältö muuttuu koko ajan ja pakottaa sinut jatkuvasti katsomaan, mitä näppäintä/kuvaketta todella painat. Kaikki silmän liikkeet näytöltä ovat katastrofi vakavalle tuottavuudelle. Jopa Microsoft ymmärtää tämän päivä sitten julkistetun Surface Dial -ohjaimen.
Nämä MacBookien suurimmat mainostetut ominaisuudet alentavat tuottavuuttasi. Sen sijaan, että kiinteille Fn-näppäimille olisi annettu lisää toimintoja, he poistivat ne. Nyt se on taputuksen arvoinen lähestymistapa. TouchBar on vain lelu. Herätkää ihmiset :-)
Joo, en todellakaan voi kuvitella ammattiapulaista kirjoittavan kaikilla 10 sormella ja käyttävän samanaikaisesti kosketuspalkin sanaehdotuksia... ja se on vain perusominaisuus – kirjoittaminen. Jos et koe sitä jälkeenjääneeksi, en tiedä kuinka muuttaa mieltäsi :-)
Ammattimainen kannettava tietokone 100 2015 eurolla ilman yhteyttä ulkomaailmaan? En tunne ympärilläni ketään, joka käyttäisi USB-C-muistitikkuja. Kukaan liikekumppaneista ei ole vielä vetänyt mitään vastaavaa. Entä ukkosen vähentäminen – onko sitä vielä olemassa? En liitä flash-asemaa klassisella USB:llä, en Applen optista asemaa, en liitä ulkoista thunderbolt-levyä, en liitä dataprojektoria tai ulkoista näyttöä... Mikä on pointti tässä kaikessa? Kannata ja kuljettaa joitain vähennyksiä kaikkialla? Vuoden 2016 MBPr:n kanssa otan vain koneen ja menen. Uuden XNUMX myötä olen turhamainen kaikkialla. Hämmennystä.
En olisi voinut paremmin sanoa. Käytän NB 90%:ta helposti kannettavana pöytäkoneena (pysyvästi kytketty virtalähde, USB-avain/hiiri, ulkoinen näyttö, USB-levy varmuuskopiointiin TimeMachinen kautta jne.). En tiedä mihin ja miten liittäisin sen kaiken - ostin varmaan kymmenen sovitinta ;-) Ja en osta vaihtoehtoa yksi sovitin + USB-keskitin - en ole vielä nähnyt USB-keskitintä, joka ei aiheuttaa melua eikä aiheuta "outoa" liitettyjen laitteiden toimintaa.
Kestää kaksi tai kolme vuotta, ennen kuin USB-C tulee vakioksi.
Etsi Belkinin usbc-telakka, siinä on kaikki hdmi, usb3, rj45, minidisplayport...
Kuten siistiä, aion ostaa 300 dollarin telakan jo ylihinnoiteltuun tietokoneeseen, jotta voin liittää tyhmän ulkoisen kiintolevyn tai flashin...
Macbookit eivät vaikuta minusta kalliilta, missään muussa markkinoiden kannettavassa tietokoneessa ei ole alumiinista unibody-rakennetta ja vastaavaa akunkestoa, eikä myöskään Dellillä tai Lenovolla ole yhtä nopeita SSD-asemia.
Se on näkökulmakysymys. Tietysti unibody-rakenne on loistava idea ja nopea SSD on loistava. Minun pointtini on, että nuo tietokoneet ovat jatkuvasti kalliimpia. Kun ensimmäinen 13" Retina alkoi, se oli noin 40 tuhatta, 15" integroidulla grafiikalla oli 50 ja jotain, tietysti BTO voisi helposti nousta 80: een ja enemmän. 15" 2015 malli oli noin 62, 2016 mallit alkavat 13" 46:lla ja 15" 74. Ja siitä saa kauniin koneen, mutta siihen ei käytännössä liitä mitään. 13″, jossa on kaksi USB-C:tä, ei mitään, kun toinen ottaa virran. Myös ainakin 3,5 mm:n ääniliitin jäi. Mutta se ei hiljaa enää tue optista digitaalilähtöä. Saamme vain vähemmän ja vähemmän enemmän ja enemmän rahaa. En pidä siitä, että kaikesta vähennetään, ja erilainen muutaman vuoden välein.
He vain sotkevat kanssamme eivätkä edes yritä pitää sitä sateena. Apple ei ole enää kiinnostunut mistään PRO-sfääristä, he elävät puhelimilla ja tableteilla ja harvat snobit, sydämentykittäjät, ammattilaiset tai paholainen tietää miksi kutsuvat monipuolista ryhmää, he vain jättävät hiljaa huomiotta.
Hinnan nousu on ilmeistä, siitä ei voi kiistellä, lisäksi äskettäin esitellyssä MBP:ssä on vähän isompia innovaatioita, nimittäin perhosnäppäimistö (kiitän sitä) ja ohjauselementeillä varustettu OLED-paneeli (näemme aikanaan, jos tämä on todellinen hyöty).
Konepellin alla ovat tehokkaammat GPU:t, suorittimen suorituskykyä kunnes näen Geekbenchin ensimmäiset tulokset ja passmarkin en arvioi, ssd:n oletetaan olevan jopa nopeampi kuin Alkuvuodessa 2015 (se on jo vertaansa vailla oleva tykki suuremmissa tallennuskapasiteeteissa).
Sitten sen oletetaan olevan parempi IPS-paneeli, jossa on laajempi skaala ja parannettu ääni korkeammalla äänenvoimakkuudella (jälleen se voidaan arvioida vain, kun voin koskettaa sitä livenä).
Suurin hyöty käyttäjille, jotka yhdistävät ulkoisia LCD-paneeleja, on mahdollisuus liittää 4K- ja 5K @60Hz -paneelit yhdellä kaapelilla.
Suurimpana haittapuolena pidän kassakaapin ja muistikortinlukijan puuttumista.
alumiini? kierrättää oluttölkeistä?
kilpailu yhtiön Lenovo ThinkPad -levyssä on magnesium- ja hiiliseoksia, kaksi luokkaa parempi materiaali kaikilta puolilta
Mitä tulee SSD-levyyn, et tule taaskaan kysymykseen, suosittelen tutustumaan vaihtoehtoihin, esim. lenovo x1 carbon, ne PC SSD
eikä sinun tarvitse edes vastata minulle millään tavalla, ehkä vain myönnät, että jauhat paskaa
Sinun kielelläsi Thinkpad-materiaalit ovat "sr4cky", Lenovo Thinkpadilla ei ole mitään yhteistä IBM Thinkpadin kanssa, jokainen jolla on ollut uudempi Thinkpad käsissään tietää millainen sh1d se on.
Kilpailu on pahempaa kaikessa, näppäimistö, ei unibody... siinä ei ole läheskään yhtä pitkä akunkesto kuin Applella, huolimatta siitä, että kaikki kilpailevat mallit ovat erittäin meluisia verrattuna MBP: hen, erityisesti Thinkpadit ovat kannettavia faneja. :)
Voinko vastata? Ehkä se johtuu vain siitä, että olet tyhmä ja olen todella pahoillani puolestasi, edes Thnikpadin SSD ei ole läheskään yhtä nopea kuin MBP13 Early2016: ssa:
X1 Carbon 2016 (20FB) – Erittäin hitaat SSD-kirjoitusnopeudet
Vaihtoehdot
08-09-2016 03:18 AM
Sain juuri upouuden X1 Carbonin (4gen 2016/20FB) 512 Gt:n PCIe NVMe SSD:llä (THNSN5512GPU7). Odotin hehkuvan nopeaa levyä, mutta se tuntui hitaalta, minkä AS SSD Benchmark vahvistaa (katso liite).
Teknisten tietojen mukaan tämän aseman pitäisi tarjota jopa 2400 Mb/s luku- ja 1500 Mb/s kirjoitusnopeus. Mutta saan 1800 MB/s luku- ja surkea 113 MB/s kirjoitusnopeus.
Katso vaikka YT:stä ensimmäiset vertailuarvot: BlackMagic MBP13 Early2016 i5 2.0 GHz ja 256 Gt SSD:n kirjoitusnopeus on noin 1300 2000 Mb/s luku 1 1800 Mb/s vs. Lenovo X113 XNUMX XNUMX MB/s luku- ja vähintään XNUMX MB/s kirjoitusnopeus.
Ja muista, että vertaamme 256 Gt Macbookissa ja 512 Gt Lenovossa, loogisesti Macbookin 512 Gt on huomattavasti nopeampi kuin perus 256 Gt. Joten vaikka Lenovon kaksinkertainen kapasiteetin etu, X1 Carbon ei ollut lähelläkään MBP2016-perusmuunnelman nopeuksia, todellisuus on, että X1Carbon 512GB:llä on sama kirjoitus- ja lukuarvo kuin 120 Gt:n MBP13:lla vuoden 2014 puolivälissä…
Joten pilkkaa Lenovosta ja hölmöistä, jotka ostavat sen.
jos tietäisin, että olet hölmö heti kun kirjoitit viestin johon alun perin vastasin, keskustelu sellaisen henkilön kanssa on turhaa, internet on jo opettanut minulle sen :], toistat vitsejäsi loputtomiin, vaikka antaisin sinulle linkit tähän kumoamaan väitteesi yhä uudelleen ja uudelleen
Lenovo osti koko IBM:n henkilökohtaisten tietokoneiden osaston, mukaan lukien kehitystiimin ja patentin, yleisnimen... sanotaan "vain ihmiset", historia ja laitteisto :], kyllä, siinä ei ole enää kaunista IBM-logoa, joita he voivat silloisten sopimusten mukaan vielä käyttää 2 vuotta hankinnan jälkeen
nykyinen "paska", kuten sitä kutsut, on parempi kuin mitä Apple tarjoaa. Myönnän, että x1 carbon alkuperäisessä muodossaan ei kiinnostanut minua tarpeeksi päivittääkseni, mutta Thinkpadit ovat edelleen maailman parhaita yrityskannettavia
näppäimistö on henkilökohtaisten mieltymysten asia, mutta toimittajat pitävät sitä parhaaksi kannettavaan tietokoneeseen saatavilla olevaksi näppäimistöksi. Tämä on myös enimmäkseen Appleen suuntautunut toimittaja (theverge trebo)
melusta...oi, entä jotain todisteita? :]
taskulamppu, tarvitset X-neuvoja, x260:ssa on mahdollisuus ulkoiseen taskulamppuun, kestää mielestäni jopa 22 tuntia ja voidaan vaihtaa lennossa, .. kentällä käyttävälle ammattilaiselle se on kaunotar, kaltaisellesi nörttille, joka käyttää sitä kotona, lopeta porno, se on turhaa
Se, että lainaat jotain retardia, joka yritti tuota levyä, kun sillä oli virustorjuntakehys, tai joku muu ei häiritse minua, kuka tahansa kiinnostunut voi googlettaa täysin erilaisia tuloksia 2 minuutissa ja nähdä, että olet vakavasti jälkeenjäänyt :]
btw, ero MB/s ja Mb/s välillä on 8 kertaa, jos joku vierailijoista ei tiennyt,
se on selvää, että ääliö Jager ei tiedä
X1 Carbon kovaääniset prosessorituulettimet ovat aivan riittävät, kun ottaa huomioon, että me huollamme Lenovon omat (epävirallisesti), virallinen Lenovo lähettää Thinkpadeja parhaimmillaan Wieniin, lähinnä Puolaan.
Nykypäivän Thinkpadien laatu on hieman parempi kuin MSI (total sr4cka)... Thinkpadien (yleensä) lisääntynyttä melua ei voi koskaan säätää niin, että Thinkpad on yhtä hiljainen kuin MBP, mutta mitä voidaan tehdä, on vilkkua muokattu laiteohjelmisto tai pelaa CPU FANilla... joka tapauksessa, se on sr4ní... ja se kuuluu Thinkpadille... suurin miinus on OSX:n puuttuminen.
No, todellisuus on mitä se on, Lenovon SSD kaikissa Thinkpadeissa on objektiivisesti hitaampi kuin Macbook Early 2015 ja uudemmat... ja jos vertaisin samoja kapasiteettia, se on useita vuosia Applea jäljessä.
Syy on yksinkertainen, Lenovo asentaa halvemman SSD:n, siinä ei ole mitään muuta.
Ulkoiset akut voidaan liittää kaikkiin nykyisiin MBP:hen USBC:llä…. niin se siitä :) sitten voi helposti tavoitella 30 tuntia kestävyyttä, mutta en ole kiinnostunut kestävyydestä ulkoisella akulla... ulkoisia akkupaketteja löytyy myös magsafe-malleihin.
Todellisuus on, kuten tavallista, olen oikeassa kaikessa, ja sinä olet typerys. :)
" "vain ihmiset", historia ja laitteisto :"
"melusta... oi, entä jotain todisteita? :]"
Mitä käyttää Googlea hölynpölyn huutamisen sijaan?
Vaikka olenkin joistain asioista samaa mieltä kanssasi, mutta varo kieltäsi, puhut niin töykeästi ja tarkoituksella kotona
Jos olet oikeassa, kukaan ei osta sitä ja on reagoitava.
Olenko odottanut tätä kuusi vuotta? ;-) Minulla on 2010 (se, jossa oli GPU-virhe) ja odotin PROckoa SkyLaken kanssa. Nyt harkitsen vakavasti vuoden 2015 myyntihintaa..
Menkää vaan, minusta vuosi 2016 on kauhea lento...
Ah kyllä... sitten tapahtui pahin - taas he antautuivat kaupankäynnin järjettömälle paineelle - ohuempi - kevyempi - kalliimpi.
Voidaan olettaa, että vaikutukset ovat selvät:
- Vielä vähemmän laajennettavissa (kuka ei haluaisi enemmän RAM-muistia tai SDD-muistia ajan myötä)
– Käytännössä varmasti korjaamaton (vika = koko elektroniikan vaihto uskomattomalla summalla)
– Lyhyempi todellinen akun käyttöikä (6-vuotiaalla MBP17:lläni oli enemmän todellista akun kestoa tämän ajan jälkeen (noin 4 tuntia) kuin viimeisellä MBP:llä (noin 3 tuntia) – ole varovainen, en tarkoita, että MBP:tä käyttävät ihmiset, joilla on vain WOW-ilmiö (=surffailu) verkossa), mutta todellisesta työstä, kun tietokone on todella laskentaintensiivinen)
– Ylikuumeneminen = kauhu – tuulettimet tuskin pysähtyvät todellisen työn aikana
Joten minulle ainoa todellinen syy pysyä Applen palveluksessa on heidän macOS. Ehkä ajan mittaan myös macOS päivittyy samassa hengessä kuin HW:tä päivitetään – eli vetoaa suurempaan joukkoon ihmisiä, jotka eivät ymmärrä monimutkaisempia laatumittauksia kuin paino, paksuus, pikselitiheys... joten ehkä kymmenen vuoden kuluttua palaa Microshit Widliin.
Mielestäni parasta koko esityksessä oli ulkomaalainen Makato, joka sai ilmaista mainontaa :) mutta muuten .. sanot jatkuvasti itsellesi, että ei se voi enää huonommin mennä, mutta ehkäpä se nähdään itse ensi kerralla.. I toivottavasti nykyinen rauta kestää vielä muutaman vuoden.
hauskin asia koko jutussa on se, että joka tänä vuonna ostaa uuden iphonen ja uuden tietokoneen (tankoineen) joutuu ostamaan uuden kaapelin koska muuten ei saa yhteyttä :)
En ole vihaaja, mutta eilinen esitys on minulle suuri pettymys, vaikka odotin sitä innolla kuin uutta iPhonea... 1) Hehkuva omena on poissa. 2) MagSafe poissa 3) Liitettävyys minulle henkilökohtaisesti nolla (USB-C), jos en osta sovittimia. Ilman alennusta ei voi ladata edes iPhonea... Kortinlukija puuttuu. 4) OLED-nauha - miksi? Minulla joko on kosketusnäyttö tai ei, tämä on jotain siltä väliltä. 5) Hinta 46 heikoimmalta mallilta hieman poikki 6) Batrflaj-näppäimistö ei sovi minulle, matala nosto, minulla oli MacBook 12 - mutta se on subjektiivista. 6) Päivittämätön ilma. Suma: Minulle iOvecina iObloha ei syty. Pidän Air 13:n ja pyydän häneltä anteeksi, että halusin jättää vanhat tuttavat uusiin.
:))) Olen jo pitkään halunnut jättää tuttavani, mutta en ole onnistunut. :))
Keskustelu on todella ravitseva ja sellainen kuin sen kuuluukin olla. Jotenkin en ymmärrä sitä. Jokaisen pääpuheenvuoron jälkeen he itkevät siitä, kuinka Apple ei innovoi, ja kun he esittelevät tietokoneen, joka on kilometrien päässä kilpailijoista suunnittelun, toiminnallisuuden, virheenkorjauksen ja samalla siirrettävyyden suhteen, valitamme, että siinä ei ole flash-asema, enkä voi vaihtaa RAM-muistia 5 vuoden jälkeen? Emmekö todella halua pysyä siellä, missä olemme? Täysin käyttäjän vaihdettavissa olevat sisäosat, matta näyttö, kortinlukija ja jotain noihin flash-asemiin, ja miksi ihmeessä ei ole 16 tuuman versiota? Koska haaveilin, että se tulisi tarpeeseen... Ja koska se kestäisi tarpeeksi kauan, jotta minun ei tarvitsisi ostaa toista. No kukapa siitä ei tykkäisi. Mutta näytä minulle yritys, joka ajattelee näin ja tarjoaa tällaisia tuotteita tänään. Haluatko USB:n ja mattanäytön? Osta Lenovo, HP jne. Mikä on sopimus?
Asia on, että olemme käyttäneet macOS:ää vuosia emmekä halua vaihtaa Winiin. Toinen asia on, että Apple teki mattapintaisia näyttöjä, mutta nyt niitä ei enää tehdä, se on se pointti. Esimerkiksi en henkilökohtaisesti välitä USB-C:stä, enkä myöskään vaihdattavasta RAM-muistista, jos olisi mahdollista tilata konfiguraatio, jossa on 32 Gt RAM-muistia. Ja jos SSD:tä ei ole mahdollista vaihtaa, niin huoltoteknikona näen sen suurena virheenä, koska levy voi yksinkertaisesti mennä huonoksi ajan myötä, oli kyseessä sitten HDD tai SSD. Suuri ongelma on mielestäni hinta, joka olisi voinut olla todella alhaisempi, jos vain siksi, että joskus MacBook Pro oli huomattavasti halvempi.
Toki ymmärrän sen. Toisaalta IT-alan trendi on ilmeinen ja selkeä. Harvat keskittyvät helppoon korjaukseen ja käyttäjien vaihdettavuuteen. Heitämme mieluummin pois ja ostamme uuden. Vaikka en olekaan samaa mieltä, pidän sitä kunnianosoituksena sille, kuinka edistyksellisessä ja samalla kierossa elämme. Kulutus, jätteet ja kaikki... Näin se menee nykyään. Vahva dollari tekee myös tehtävänsä…
No, vahva dollari, pikemminkin keinotekoisesti aliarvostettu koruna, jos ei olisi CNB:n väliintuloa, dollari voisi olla täysin eri valuutta... :-/ Mutta sekin on osa absurdismiamme. Suojelemme suuria viejiä ja ihmisiä hakkeroidaan.
Eilisen "ilmiömäisen HW-paljastuksen" valossa - entä luotettava hackintosh? Onko kenelläkään kokemusta? Kuinka valita täällä Tšekin tasavallassa? Kiitos vinkeistä.
Ratkaisin sen ostamalla Mac Pro 2010:n ja päivittämällä.
jj, ostin myös mac pron, viimeisimmän alumiiniversion.
Minulla oli gtx970 viime kuussa :)
4 levypaikkaa, minulla on kaksi prosessoria, joten paljon giga-muistia on mahdollista.
suorituskyky ei ole enää paljon, mutta se toimii vakaasti ja siitä on tulossa minulle tärkeintä.
Mielestäni suoritus on hyvä. Minulla on kaksi xeonia, joiden kellotaajuus on 2.93 GHz. Tätä varten he laajentavat korttia Sata 3:lla, joka minulla on SSD: lle. Mielestäni se on loistava kone myös videoeditointiin. Muuten asensin GTX 680:n Maciin.
Minulla on kokemusta.. Sain OSX:n kannettavassa tietokoneessa ja myös pöytätietokoneessa.. On tärkeää valita oikeat kextit (ohjaimet) ja se toimii kuin kellonkello.. Tällä hetkellä käytössäsi olevalla laitteistolla on pitkä matka ihanteellisin on koota PC 100% yhteensopivilla komponenteilla ja sinulla ei ole ongelmia. Kokeile iAtkos-jakelua :)
Minulla on ollut Hackintosh nyt noin 4 vuotta eikä mitään ongelmia. Osta vain yhteensopiva HW (https://www.tonymacx86.com/buyersguide/october/2016) ja seuraa ohjeita (https://www.tonymacx86.com/threads/unibeast-install-macos-sierra-on-any-supported-intel-based-pc.200564/). Noin 2 viikkoa sitten tein macOS:n puhtaan asennuksen ja kaikki tehtiin noin 30 minuutissa. Siri ja imessage toimivat myös ilman ongelmia. Järjestelmä on vakaa, tehokas ja murto-osalla hinnasta.
Joten mikä ei voi tulla mieleen, jos he ovat jo päättäneet työntää USB-C:tä, miksi sitä ei ole myöskään iPhonessa (CC-latauskaapelin ja laturin C:n lisäksi)?
No ehkä ensi vuonna...
Aivan, ainakin silloin kuulokkeet vastaisivat kaikkea. Kuinka iphone 7 -käyttäjä yhdistää kuulokkeet mb:hen? :D Pääpuhuja oli huono vitsi
Mitä tulee heidän strategiaansa - arvelisin Applen tietävän tarkalleen mitä he tekevät (eli kysymys kuuluu miksi he tekevät niin), koska suljetun järjestelmän ansiosta heillä on tarkka yleiskuva käyttäjistä ja heidän tekemisistä. Hän tietää tarkalleen, kenellä on uusi kannettava tietokone, kenellä käytetty ja kenen jälkeen, milloin se hajosi... Joten hän tuntee asiakkaidensa käytöksen hyvin. Parempi kuin muut yritykset. Kysymys kuuluu, tekevätkö he sen oikein.
jojo, se on voitto kuin reisi. Isoveljeys on heille hyvä, käyttäjät ovat vain tarpeessa.
No, minulle MBP 2015 on viimeinen käyttökelpoinen Mac. Tämä on niin valtava alennus, että se ei ehkä ole edes mahdollista. TouchBar on paska, joka tekee mahdottomaksi hallita äänenvoimakkuutta jne. edes sokeasti. Liittimet ovat käyttökelvottomia. Kaiken kaikkiaan se on minulle huonompi malli kuin edeltäjänsä. Ja samalla hän teki siitä 10 000 kalliimman. Ei todellakaan tämä.
OMG, mitä jos ottaisit selvää tästä ennen kuin alat puhua hölynpölyä? Voit muuttaa äänenvoimakkuutta ja muita perusasioita milloin tahansa.
Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää kirjoitettua puhetta? Ilmeisesti kyllä.
Hyvät ihmiset, minulla on tekninen kysymys uusien MB-aiheen ulkopuolelta. Onko kenelläkään kokemusta Parallels Desktopista MacBook 12″ (2015) -tietokoneessa? Ystävä haluaisi aloittaa Corelin ja hän menee vain voittaakseen. Kiristääkö 12":n prosessori kaiken tämän kerralla? Mielestäni ei, mutta en tiedä. Minulla on kokemusta Pro Retinasta, jossa käytän sitä säännöllisesti, mutta tässä minulla ei ole aavistustakaan.. ? Mitä sinä??
corel ei todellakaan tule kysymykseen jo tänään.
bu'd kuvittaja, tai jos hän antaa sinun maksaa, on olemassa toinen vaihtoehto macille murto-osalla hinnasta
Corel ei siis ole poissa linjasta, päinvastoin, se palaa hitaasti sanaan, mutta rinnakkaiset macbook 12:ssa on todella hölynpölyä. Jos hän haluaa työskennellä vektoreiden kanssa Macissa eikä halua kuluttaa paljon rahaa Adobeen, anna hänen katsoa täällä Affinitysta - https://affinity.serif.com/en-us/ Bittikartoille Photoshopin sijaan https://affinity.serif.com/en-us/photo/
Kiitos paljon kaverit?
Älä kokeile Parallelsia ollenkaan, etsi "playonmac"-verkkosivusto, se on jokin Winen BFU-versio ja yritä käyttää Corelia sen alla ilman virtuaalikoneita ja bootcampiä.
Kiitos neuvosta??
Tämä on yksinkertaisesti katastrofi, ja heidän rohkeutensa rajoittuu uskaliaisuuteen, mitä he voivat tehdä asiakkailleen.
Kassakaapin heittäminen pois on suuri epäonnistuminen.
Kamala yhteys. Joka viides vuosi kenties investoida erilaisiin sovittimiin niiden mielijohteesta johtuen?
tämä ruokahaluttomuus häiritsee minua periaatteessa, enkä halua tukea yritystä, joka tekee meistä persettä.
Olen yhä iloisempi, että ostin viimeisen alumiinisen mac pron, joka, vaikka suorituskyky ei ole loistava, on ainakin laajennettavissa, rehellisesti rakennettu, luotettava ja suhteellisen helppo korjata.
nyt olen tekemisissä kannettavan tietokoneen kanssa (vain esityksiin yrityksissä, joissa se pitää kytkeä projektoriin) joten luultavasti joko Air tai joku Asus Linuxilla.
Mielestäni Mac Pro vuoden 2010 puolivälissä ja 2012 on edelleen tarpeeksi tehokas. No se riippuu versiosta. Ostin heikomman 12-ytimisen Mac Pron keväällä 2010 ja päivitin sen. En käyttänyt edes tehokkainta CPU:ta, mitä sinne voi laittaa, vaan vain 3. tehokkain ja minulla on tarpeeksi voimaa antaa pois ja se riittää minun tarpeisiini. Yksiytiminen on pientä pierua, mutta minulla on Mulci-ydin parempi kuin noin kaksi tai kolme ensimmäistä Mac Pron versiota vuoden 2013 lopulla, niin hienoa. Kirjoitin siitä blogiini pienen artikkelin. http://imaf.cz/mac-pro-mid-2010-v-roce-2016/
Kiitos linkistä. Heiltä loppuivat flashed-kortit. Minulla on gtx970 ja vain nvidia web-ajurit riittävät.
Kyllä, minulla on myös web-ajuri, mutta minulla on salattu asema ja joskus käytän bootcampia, joten tarvitsen kortin EFI:llä. Muuten uskon, että Mac Pro 5.1:n käyttöikä on vuoteen 2020 asti.
Ihmettelen, mikä saa Applen päättämään tämän ja tuon.. Minulla on MacBook 12", ei portteja, jotkut asiat ovat kauheita.. mutta ainakin se on kevyt.. Tämän toimenpiteen tarkoitus on edelleen hätkähdyttävä.. kuin kaikki olisi hienoa, mutta en usko, että uusi versio on yhtään sen parempi kuin 2 vuotta sitten..
Katselin MacBookien hintoja vuodelta 2011. Olin aika yllättynyt… Kyllä, tiedän.. monet asiat ovat muuttuneet tuona aikana, mutta silti…
https://uploads.disquscdn.com/images/00c37c4f60e1098f23bbd5609e974fc46b5e96284be5dc58ee181378260b554f.png
Ja sanoimme silloin, että MacBookit ovat kalliita ja mitä me maksaisimme niistä hinnoista tänään :D :D :D
Joten kaksi asiaa kohtasi täällä. Ensinnäkin Applen hinnankorotus ja toiseksi Tšekin kruunun arvon keinotekoinen alentaminen. Vuonna 2011 Tšekin korunan ja dollarin vaihtokurssi oli noin 17, nykyään se on melkein 25...
Tiedän molemmat tekijät :)
Kiitos tästä postauksesta, ehkä se avaa ainakin joidenkin Applen hintapolitiikan fanaattisten puolustajien silmät täällä :-)
Tämä on todella pelottavaa :/ Toki, paljon on muuttunut, mutta pikkuhiljaa hinta tuplaantuu? Tvl.
Mitä minun pitäisi tehdä, jos iPhonen OTA-päivitys epäonnistuu, jokin menee pieleen ja se haluaa muodostaa yhteyden iTunesiin kaapelilla? IPhonen mukana ei tullut kaapelia, jolla se voitaisiin liittää uuteen Macbookiin. Pitäisikö minun viedä iPhone huoltoon? Vai pitäisikö minun etsiä ja ostaa vähennysventtiili, jos Applessa menee vikaan eikä iPhonen ja Macbookin välinen yhteys ole ratkennut?
mene Apple Storeen ja laita se päähänsä.
Muuten lähellä on varmasti toinen tietokone (myös widleman kanssa)
Näkisin MBPro-sarjan innovaation seuraavasti: Butterfly-näppäimistö, käyttäisin loput muutamat mm taskulamppuun, muuten en vaihtaisi ulkomittoja. Parempi näyttö, jos heidän mielestään sen on oltava, touch ID on taitavasti sisällytetty jonnekin, joko jonnekin nurkkaan tai ohjauslevyyn. Jättäisin portit ennalleen tai korvaisin yhden TB2:n USB-C:llä, koska se on progressiivinen, eikö niin. Jätä lukija, jätä HDMI, jätä USB3 vähintään yksi. Jätä tietysti MagSafe. Ota käyttöön uusin Intel-sarja, kuten 15 tuuman BTO, joka antaa jopa 32 Gt RAM-muistia 13 tuumassa mahdollistaa neliytimisen jopa jäähdytyksen aiheuttaman alhaisemman kellotaajuuden kustannuksella. Perus 256 SSD 13 tuumalle, 512 15 tuumalle. 15″ integroidulla grafiikalla pohjana, omistettu korkeampi versio. Tarjoa koteloa kahta väriä, hopeaa ja mustaa (tai tummanharmaata) ja hinta nousee vain symbolisesti (koska niin reppu maksaa) ja ihmiset tappelemaan niistä :D Eivätkö he haluaisi palkata minua Omena? Näytän heille strategian :-))
Ja OLED-hölynpölystä luopuminen tietysti säästäisi paljon rahaa.